مرجع مقالات رسمي طراحي سايت مرجع مقالات رسمي طراحي سايت .

مرجع مقالات رسمي طراحي سايت

آشنايي با طراحي سايت

طراحي سايت

وب (web designer) كيست؟ طراح اينترنت (web designer) شخصي است كه داراي منفعت گيري از ابزارهاي استاندارد طراحي، ظواهر وب تارنما را طراحي كرده يا افزايش مي بخشد . عموماً طراحان وب از نرم افزارهاي گرافيكي مانند فتوشاپ و illustrator به كار گيري مي نمايند، اين ظواهر گرافيكي در پروسه آن‌گاه با به كار گيري از HTML، جاوا اسكريپت، CSS و ديگر لهجه هاي برنامه نويسي قابليت و امكان اكران در گوشه و كنار اينترنت پيدا ميكند .

 

 

چگونه طراح وب سايت شويم ? كليك

نمائيد

گسترش

دهنده اينترنت (web developer) چه كسي است؟ فعاليت هاي توسعه و گسترش دهنده وب زياد مشابه طراح اينترنت وبسايت ميباشد اما با اين موقتا با آن كاملا متفاوت ميباشد . گسترش دهنده وب به مباحث كد نويسي تسلط زيادي دارد و بر خلاف طراح وبسايت (web designer) بر روي back-end وب وب سايت عمل كرده و اصول كاركرد اينترنت وب سايت را برنامه نويسي مينمايد .

 

طراحي سايت

 

ممكن مي باشد طراح و توسعه و گسترش دهنده وب سايت يك نفر باشد و كل روند پباده سازي و برنامه نويس يك وب وب سايت توسط يك نفر صورت بپذيرد . وسيع ترين مزيتي كه براي انجام پباده سازي وب سايت به وسيله web designer و برنامه نويسي تارنما به وسيله web developer وجود دارد طراحي حرفه اي يك وب سايت بي نقص و جامع مي باشد . به اين دليل كه هر يك از اين افراد با احاطه در موضوعات مربوط به تخصص خويش مي توانند در كنار هم و در بهره ي همياري با يكديگر كاستي هاي كارايي هر يك را نمايان ساخته و پروژه از هر حيث به فيس ماهر تري پياده سازي شود . همينطور در بهره ي اين همياري چشم اندازي وسيع از هدف ها و طريق ي پياده سازي يك پروژه واضح مي‌گردد و فرآيند پياده سازي پلتفرم به نحو مناسب تري اتفاق خواهد زمين خورد .

در آخر ميتوان اعلام‌كرد در شرايطي كه‌چه كسب تخصص در هر يك از حوزه هاي web designing و web developing مي تواند آينده شغلي حرفه اي به همپا داشته باشد البته بايد اعلام كرد جهان امروز، عالم نيز پوشاني علم ها گوناگون مي باشد . در‌صورتي‌كه يك طراح وب با دانش مربوط به توسعه و گسترش اينترنت هم شناخت داشته باشد يا اين كه بالعكس، كار كشته خواهد بود مسير ترقي شغلي خود را سرعت بالا تر كرده و در‌اين فن به يك كارشناس تمام عيار تبديل گردد .


برچسب: طراحي سايت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۶:۲۲ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

تراست رنك يا امتياز اعتماد گوگل Google TrustRank چيست

طراحي سايت در‌اين نوشته‌علمي هر آنچه را كه در رابطه TrustRank گوگل نياز ميباشد كه بدانيد را، خواهيد آموخت. امتياز اعتماد گوگل چه چيزي است؟ چه‌طور عمل مي‌كند؟ و از تمامي مهمتر! چه‌گونه ميتوان آنرا بدست آورد ؟

تراست رنك يا اين كه امتياز اعتماد گوگل Google TrustRank چه چيزي است؟
در واقع TrustRank به گوگل و بقيه موتورهاي كاوش در جنگ با اسپم امداد مي نمايد. به صورت ويژه TrustRank سيگنال هاي قابل اعتماد را اندازه گيري مي نمايد. اين سيگنال ها ياري مينمايند تا چك و درجه بندي موتورهاي جست جو قانونمند و مبني بر سيگنال هاي صحيح پيش رود. ( مانند پيوند ها و محتوا)

با اينكه TrustRank در صدر به وسيله ياهو و مهندسين دانش كده استفورد ساخت شد، ولي گوگل اثبات كرد آنان نيز در الگوريتم هاي خويش از امتياز اعتماد استعمال مي‌كنند. مثلا نوآوري “موتور جستجويي كه نتيجه ها را بر پايه ي واحد سنجش اعتماد طبقه بندي مي‌نمايد” را به اسم خويش تثبيت كردند.

اظهار ايده ها قانوني گوگل را نيز در اينجا آورده ايم
تا به امروز PageRank شناخته گرديده ترين واحد سنجش اعتماد موتور كاوش بوده ميباشد، درواقع پيج رنك اضافه دنبال لينك و پيوند ها و معيار اهميت آنهاست. به اين ترتيب در صورتي لينك و پيوند هاي كيفيت بالا بسيار متعددي داريد، احتمالا دوست داريد اعتماد گوگل را بدست آوريد. ولي خوب ميباشد بدانيد كه بيشتراز ۲۰۰ سيگنال متفاوت موجود هست كه ما در سكو بندي خويش از آن ها استعمال ميكنيم.

براي اينكه اطمينان نتيجه ها فرماييد و بهتر متوجه مضمون‌ اعتماد و اينكه چطور عمل مي نمايد، گرديد. در يك عبارت و با يك‌سري كلمه و واژه آنرا بيان مي كنيم:

اعتبار
اعتماد
توان
به عبارت ديگر گوگل اينترنت سايتهايي را كه به آن‌ها اعتماد دارااست ارتقاء ميبخشد و اين ترازو اعتماد را با الگوريتم هاي خويش اندازه مي‌گيرد.

TrustRank حقيقتا چطور فعاليت مي‌نمايد؟
به دنبال جزئيات بيشتري در رابطه اينكه TrustRank چطور فعاليت مي كند خوا هيم اظهار كرد . شما به آن تحت عنوان يك غربال نگاه نماييد. در‌حالتي كه گوگل لينك و پيوند ها و محتواي شمارا قابل اعتماد تشخيص دهد، از غربال اعتماد رد مي‌شويد. ولي چنانچه TrustRank شما معدود باشد ، يعني اينكه سيگنال هاي اعتماد صحيح به لحاظ نرسيدند و از غربال رد نشديد.

نيازي به بيان كردن وجود ندارد كه صد رد صد شما مي‌خواهيد گوگل سايتتان را تحت عنوان يك منشا قابل اعتماد بشناسد. در حالتي كه اينطور پيش نرود، درجه به دست آوردن شما بسيار مشقت بار خواهد شد و دوره متعددي مي برد.

چطور ميتوان TrustRank را اندازه گرفت ؟
جواب كوتاه : به طوري اين عمل انجام مي گردد.

جواب جامع تر : تارنما MOZ ابزاري رويكرد براي اندازه گيري به اسم MozTrust بسط داده ميباشد. MozTrust ابزاري ميباشد كه ما با آن اندازه گيري TrustRank را مستقيماً انجام مي‌دهيم. شايد استعمال از اين ابزار عالي نباشد و براي آغاز بسيار كاربردي و خوب ميباشد.

اعداد MozTrust

عدد يك در MozTrust به‌اين معناست كه صد در صد پيوند هاي تارنما شما اسپم مي باشند و عدد ۱۰-۱۰ نيز براي سايتي نمونه دانش كده هاروارد به حساب آوردن خواهد شد. بدين ترتيب داشتن امتيازي ميانگين مثل ۶.۰۹ بسيار خوب ميباشد.به‌دنبال مقاله‌ها به شما خوا‌هيم خاطرنشان كرد چه طور امتياز اعتماد گوگل را براي خويش به حداكثر برسانيد.


برچسب: طراحي سايت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۵:۲۷ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

سرور مجازي بهتر است يا هاست؟

 طراحي سايت هنگامي كه فراهم فعال سازي وبسايت خويش مي‌باشيد، خريد هاست مهم ترين مرحله ميباشد. ولي تا قبل از اين از خريد هاست يا اين كه سرور مجازي، مي بايست به‌اين سود برسيم كه كدام مدل خدمت مطلوب وبسايت شماست.

سرور مجازي يا اين كه هاست
بخش اعظمي از صاحبان سايت پيش از فعال‌ساز‌ي سايت خويش بدين فكر‌مي‌كنند كه سرور مجازي بهتر ميباشد يا اين كه هاست؟ تجربه نشان داده ميباشد كه طولاني تر اين اشخاص، كارشان را با هاست اشتراكي مقدمه مي كنند كه معمولا بي آلايش و ارزان مي باشند. البته با پرورش وبسايت و ارتقاء بازديد، با خريد سرور مجازي (VPS) مي توانيد منابع وبسايت را ارتقا دهيد سواي اينكه نياز باشد هزينه هنگفتي بپردازيد.

هنگامي كه ارزش هاست اشتراكي و سرور مجازي را با هم مقايسه ميكنيد، مسلما ذهن‌تان به سمت خدمت ارزان‌خيس خواهد رفت. در نگاه اوليه اين گزينه به طور كامل طبيعي ميباشد. ولي در صورتي نگاه ظريف‌تري داشته باشيد، علاوه بر تفاوت بها، متوجه تفاوت كارايي و انعطاف‌پذيري سرور مجازي خواهيد شد. اما تفاوت هاست و سرور مجازي دربرگيرنده موردها ديگري هم مي‌گردد.


براي دسترسي آني به سرور با منابع تماما مخصوص از سرور هاي ابري جمهوري اسلامي ايران هاست به كارگيري فرمائيد.

همين امروز توصيه دهيد
درين نوشته‌ي علمي، قصد داريم به‌اين مقاله بپردازيم كه سرور مجازي (VPS) بهتر ميباشد يا اين كه هاست.

 


هاست اشتراكي چه مي باشد
نسبتاً هر خدمت‌دهنده ميزباني، ميزباني اشتراكي (هاست ويندوز، هاست لينوكس، هاست ابري و…) هم ارائه مي كند و معمولا ارزان‌ترين سرويسي ميباشد كه مي‌اقتدار آن را گزينش كرد. اين خصوصيت ميزباني اشتراكي سبب ساز ميگردد شايسته ترين تعيين براي تارنما‌هاي تازه با ميزان دارايي محدود باشد.

هنگامي كه يك هاست اشتراكي تهيه و تنظيم ميكنيد، در واقعيت فضايي را بر روي يكي‌از سرورهاي كمپاني خدمت‌دهنده اجاره ميكنيد. همان طور كه از اسم آن پيداست، اشتراكي بودن هاست به اين مفهوم ميباشد كه تارنما شما، منابع سرور را با تارنما‌هاي ديگر بصورت اشتراكي به كار گيري مينمايد. ادله اصلي گران‌قيمت نبودن هاست اشتراكي اين آيتم ميباشد. اين مدل از خدمت، براي وب سايت‌هايي كه بازديد پاره اي دارا هستند و عمل گسترده اي ندارند بسيار مطلوب ميباشد.

هاست اشتراكي
سرور مجازي چه است
در سرور مجازي، منابع حافظه موقت و پردازنده پايين يك سرور غيروابسته در چنگ شما قرار مي گيرد. البته اين منابع بصورت مجازي بر روي يك سرور فيزيكي ديگر راه اندازي ميشود.

سرور مجازي تجهيزات و انعطاف پذيري بيشتري نسبت به ميزباني اشتراكي داراست. شما مي توانيد پيكربندي سرور را تغيير‌و تحول دهيد و منابع بيشتري به وبسايت اختصاص دهيد. لذا وبسايت شما در سرور مجازي با سرعت بيشتري پردازش گرديده و سريعتر لود ميشود.

يك كدام از دلايلي كه اكثر يوزرها تصميم به استعمال از سرور مجازي VPS دارا هستند، محدوديت‌هاي هاست اشتراكي ميباشد. تحت عنوان مثال، ممكن ميباشد تارنما شما نياز به منابع حافظه موقت بيشتري داشته باشد كه در خدمت‌هاي اشتراكي قابل ارايه وجود ندارد. بطور كلي مي‌اقتدار اعلام‌كرد كه سرور مجازي انعطاف پذيرتر، سريع‌خيس و امن‌خيس از هاست اشتراكي ميباشد.

ممكن ميباشد نسبت به هاست اشتراكي، مقداري هزينه بيشتري بپردازيد. البته با اعتنا به منابع بيشتري كه در چنگ شما قرار مي گيرد و خصوصيت‌هايي كه سرور مجازي داراست، ارزش آن به طور كامل منطقي ميباشد. در لحاظ داشته باشيد، تجهيزات و ارزش سرور مجازي VPS، چيزي دربين خدمت اشتراكي و سرور منحصر به فرد ميباشد.

سرور مجازي


مزايا و معايب سرور مجازي VPS و هاست اشتراكي
هر دسته ميزباني خصوصيت‌هاي مختص خودش را داراست. پيرو به بازنگري خصوصيت‌هاي هر دو گونه ميزباني ميپردازيم:

مزاياي هاست اشتراكي
بها هاست اشترا كي نسبت به سرور مجازي ارزانتر ميباشد.
فعال‌ساز‌ي وبسايت در آن‌ها بي آلايش ميباشد. اين خدمت به سيرتكامل‌اي پباده سازي گرديده كه اشخاص به راحتي بتوانند با آن عمل نمايند.
نيازي به پيكربندي و مراقبت سرور ندارد و حتي نيازي وجود ندارد نگران به روزرساني قابل انعطاف‌افزارهاي سرور باشيد.
اشتباهات سرور و مشكلاتي كه مرتبط با كدنويسي وبسايت نباشد، از سمت كمپاني ميزباني برطرف مي گردند.
از داده ها تارنما و حتي آدرس اينترنتي‌ها، بصورت خود كار حامي تهيه و تنظيم مي‌گردد، تا در مواقع بروز خلل به راحتي بتوان داده ها را بازگرداني كرد.
مزاياي هاست اشتراكي


معايب هاست اشتراكي
منابع محدودي دارااست و سرعت لود تارنما محدود به‌اين منابع ميباشد.
نمي‌توانيد مطابق با نياز سايت، پيكربندي سرور را تغيير‌و تحول دهيد.
در مواقعي كه وب سايت شما، محدوديت‌هاي هاست اشتراكي را به هر صورت نقص نمايد، هاست شما غيرفعال خواهد شد.
بيشتر مصرف تارنما ديگري كه ترافيك متعددي داراست، قادر است بر تارنما شما نيز اثر بگذارد. از پاراگراف آن هنگامي ميباشد كه يك تارنما ديگر بر روي سرور مشترك با وب سايت شما، آيتم حمله قرار ميگيرد.
مدام اين خطر موجود است كه خطاها امنيتي تارنما‌هاي ديگر بتواند بر تارنما شما نيز اثر بگذارد.
هنگامي وب سايت شما منابع سرور را با ديگر وب سايت‌ها بصورت مشترك به كار گيري مينمايد، به اين معنا ميباشد كه درصورتي كه سايتي، بر روي سرور مشكلي توليد نمايد، اين زمينه ميتواند بر وبسايت شما نيز تاثير بگذارد. از طرفي، مدام اين خطر موجود است كه با آلودگي يكي‌از وبسايت‌ها روي سرور مشترك، وب سايت شما نيز كثيف شود.

كشور‌ايران هاست با فعال‌سازي يك گوشه و كنار ايزوله (Isolated) براي هر وب سايت، محدوده عمل و مصرف منابع را محدود به فضاي به عبارتي وب سايت نموده است. همان، به كارگيري از تكنولوژي Application Isolation Mode، هم سبب پايداري و هم منجر ارتقا امنيت تارنما‌هاي اشتراكي شده‌است.


برچسب: طراحي سايت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۹:۱۵ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

چگونه طراحي سايت را ياد بگيريم؟

طراحي سايت 


نياز به متخصصين مجرب كه علم كافي براي طراحي وب و برنامه‌نويسي وب سايت‌هاي اينترنتي را داشته باشند، مداوم موجود است و با سپري شد دوره نيز در صورتي‌كه بيش تر از قبل نشود، كاهش پيدا نخواهد كرد.

در صورتي‌كه قصد داريد تا تحت عنوان يك طراح وب سايت يا اين كه برنامه‌نويس وب سايت، مهارت‌هاي لازم را كسب نماييد، اين نوشته ي علمي به شما امداد خواهد كرد تا مسير را بهتر بشناسيد و گام‌هاي لازم را به صحت يكي‌از بعداز ديگري برداريد.

نكته‌ي اوليه: يادگيري ساخت سايت به صرف عصر نياز دارااست. براي اينكه بتوانيد دستكم تجربه لازم جهت اين فعاليت را پيدا نماييد به ۶ ماه دوره به طور تمام وقت نياز خواهيد داشت.

پيش‌نيازهاي يادگيري ساخت وب سايت
پيش از آغاز لازم ميباشد تا بعضا پيش‌نيازها را داشته باشيد يا اين كه آن‌ها‌را تقويت فرماييد:

گويش انگليسي را در توان ميانگين بدانيد و بتوانيد منابع آموزشي را به گويش انگليسي مطالعه فرماييد
شايسته ترين سن براي استارت به يادگيري سن كمتر از ۲۰ سال ميباشد. هر چه سن شما ارتقاء پيدا نمايد، عمل براي شما ايراد‌خيس خواهد شد.
آمار و ارقام نشان ميدهند كه اكثر اوقات برنامه‌نويسان و طراحان وبسايت آقايان ميباشند. اما تعداد قابل توجهي از خانم‌ها هم درين فن عمل مي‌نمايند.
براي پيروزي در طراحي وب سايت و برنامه‌نويسي وبسايت مي‌بايست روحيه‌اي جنگنده داشته باشيد و بتوانيد به طور نامحدود با خطاها رويارويي نماييد.
تفاوت طراحي وب و برنامه‌نويسي وبسايت
توليد يك وبسايت اينترنتي با استعمال از قابل انعطاف‌افزارهايي كه به آن ها CMS يا اين كه «سيستم مدير محتوا» گفته ميشود، قابل اجرا ميباشد. از اين گزاره مي‌اقتدار وردپرس، جوملا، دروپال، مجنتو، پرستاشاپ، اوپن‌كارت و آبادي‌ها قابل انعطاف‌افزار ديگر را اسم موفقيت.

به كار گيري از اين سيستم‌ها فارغ از نياز به علم برنامه‌نويسي قابليت و امكان‌پذير ميباشد. اما واضح ميباشد كه نداشتن علم برنامه‌نويسي مانعي خواهد بود كه نتوانيد هرگونه سايتي را ساخت فرماييد و هرگونه تغييرات متبوع مشتري را در وب سايت پياده‌سازي فرمائيد.

از طرف ديگر برنامه‌نويسي تارنما، مهارتي ميباشد كه نيازهاي جان دار را به طور سفارشي و مخصوص براي مشتري كدنويسي مي گردد. يادگيري برنامه‌نويسي وبسايت به عصر اضافه و تجربه‌ي طولاني تر مستلزم ميباشد و گام در آغاز اين ميباشد كه شخص مهارت لازم براي طراحي وب با CMS را تا حدودي به دست آورده باشد.

پروسه لازم براي استارت به ساخت وب سايت با CMS
HTML، JS، CSS

گام اوليه: HTML
گام ابتدا براي ورود به فن طراحي وب، كسب مهارت نخستين در HTML ميباشد. HTML به طور خلاصه، كدهايي ميباشد كه ساختار محتوايي وب سايت را صورت ميدهند. مثلا اينكه بدانيد تيتر كاغذ به چه رخ مشخص و معلوم ميگردد، تصاوير، صوت و ويديو به چه شكل در برگه گنجانده مي شوند، توليد فرم‌هاي اخذ داده ها از استفاده كننده به صورت مي‌باشند و موردها اينچنين بخشي از مهارت تايپ كردن كدهاي HTML به شمار ميروند.

گام دوم: CSS
بعد از آنكه بتوانيد ساختار محتوايي وبسايت را با HTML مشخص و معلوم نماييد، لازم ميباشد تا صورت و گرافيك بهتري به آن بدهيد. گرافيك خوشگل و جالب بخشي بسيار مهم از يك وب سايت اينترنتي ميباشد. سايتي كه ظواهر قابل قبولي نداشته باشد، ممكن ميباشد اكثري از مشتريان خويش را از دست بدهد.

كدهاي CSS ابزارهايي مي باشند كه صورت و رنگ و اندازه و جلوه‌هاي تصويري مختلفي به محتواي HTML ميدهند. هر يك‌سري فارغ از به كار گيري از CSS هم، محتواي تارنما در محل خويش قرار گرفته و قابل به كارگيري ميباشد، اما سواي CSS تارنما شكلي بسيار غير مطلوب خواهد داشت.

گام سوم: Javascript
در حال حاضر كه سايتي قشنگ و با محتواي مطلوب داريم،‌ دوره آن رسيده كه آن را از موقعيت ايستا به طور پويا درآوريم. يك تارنما پويا سايتي ميباشد كه به عمل‌هاي استفاده كننده برخورد نشان ميدهد. مثلا يك اسلايد تصوير كه با كليك استفاده كننده به چپ و راست جنبش مينمايد، يك پنجره تماس با ما كه با كليك استفاده كننده گشوده مي گردد، يك كاغذ كاوش كه به طور همزمان با تايپ كلمه ها، پيشنهادي داراي ربط را به شما ارائه ميدهد، از پاراگراف كاربردهاي جاوااسكريپت در طراحي وب سايت مي‌باشند.

به صورت كلي هر سايتي كه بضاعت و توان ارائه عكس العمل در قبال عمل‌هاي شمارا دارااست، يك وبسايت پويا به شمار مي‌رود. تارنما‌هاي ايستا، ديگر جذابيت پيشين را ندارند و براي پيروزي لازم ميباشد تا حد قابليت تارنما‌هاي نو، هوشمند زنده و پاسخگو باشند.

مرحله چهارم: تعيين CMS و يادگيري آن
تا قدم سوم، شما ميتوانيد تارنما‌هايي بي آلايش و با تعداد صفحه ها محدود ساخت فرماييد. در صورتيكه مي خواهيد توان توليد تارنما‌هايي با تعداد صفحه ها نامحدود و با امكان سفارشي‌سازي به وسيله مصرف‌كننده‌ي پاياني را به دست آوريد، يادگيري CMSها نيز براي شما ضروري خواهد بود.

سيستم هاي رئيس محتوا

اينك CMS وردپرس دوست داستني‌ترين مورد براي اين عمل محسوب ميشود. براي يادگيري وردپرس، نخست لازم ميباشد تا با طرز نصب و پيكربندي و به كارگيري از آن آشنا گرديد. بعد براي به كارگيري‌ي باصرفه‌خيس خوب ميباشد كه صورت پباده سازي قالب و پباده سازي پلاگين‌هاي آن را نيز بياموزيد.

پروسه لازم براي يادگيري برنامه‌نويسي تارنما
بعد از آنكه به مهارت لازم براي ساخت سايت با CMS دست پيدا فرمائيد، ممكن ميباشد بخواهيد وارد دنياي برنامه‌نويسي تارنما گرديد. برنامه‌نويسي وبسايت شاخه‌اي از برنامه‌نويسي ميباشد كه انگيزه آن توليد وب سايت‌هاي اينترنتي ميباشد.

گام اوليه: تعيين لهجه برنامه‌نويسي
برنامه‌نويسي وبسايت با گويش‌هاي مختلفي از پاراگراف php، ASP.NET، پايتون، جاوا، Ruby و … قابليت و امكان‌پذير ميباشد. گزينش اينكه با چه زباني مي خواهيد به كار ادامه دهيد، مستلزم صرف اندكي دوره براي پژوهش ها و بازنگري مزايا و معايب هر مورد ميباشد.

گام دوم: يادگيري مقر داده
مبني بر گويش برنامه‌نويسي وبسايت كه گزينش نمائيد، يك سري آيتم براي مقر داده در مقابل شما خواهد بود. آيتم‌هايي مثل MySQL، SQL Server، Oracle، SQLite و مورد‌هاي ديگر. هر مورد از اين سيستم‌هاي ذخيره‌سازي داده ها مزايا و معايب و كاربردهاي متفاوتي دارا‌هستند. كارايي نمائيد با اين نكته‌ها شناخت پيدا فرماييد و عصر قابل توجهي براي يادگيري مقر داده صرف كنيد. برنامه‌نويسي سيستم‌هاي وسيع و توسعه يافته به تجربه و داده ها متعددي از مقر داده نياز خواهد داشت.

گام سوم: مطالعه، تمرين و فعاليت
برنامه‌نويسي دانشي ميباشد كه آخر ندارد. هر چه عصر بيشتري براي ياديگري آن صرف فرماييد، چيزهاي بيشتري حافظه ميگيريد و مهارت بيشتري پيدا ميكنيد. دست كم دوره ما يحتاج چهت نيل به مرحله‌اي كه بتوانيد وب سايت‌هايي كيفيت عالي و كارآمد بنويسيد، 1سال ميباشد.

نكته‌ي دوم: در‌حالتي كه روحيه‌ي جنگنده نداشته باشيد و نتوانيد با ايرادات متوالي دست و پنجه قابل انعطاف فرماييد، به زودي از برنامه‌نويسي دلزده خواهيد شد. در هر پروژه‌ي نو با ايرادات جديدي روبرو خواهيد شد كه پيش از اين تجربه‌اي در خصوص آن نداشته‌ايد.


برچسب: طراحي سايت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۵۶:۳۵ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

آزمايش تبليغات پنهان توسط BBC

طراحي سايت يكي اين پژوهش ها را bbc انجام اعطا كرد. درين تست كه 98 داوطلب در آن كمپاني كرده بودند، اثر پيام‌هاي مخفي بر روي ذهن اشخاص آزمايش شد. چيزي مشابه به تحقيق جيمز ويكاري، ولي اين توشه با البته و اگرهاي بيش تر!

در پژوهش ها هلندي‌ها نقل شده بود كه پيام‌هاي نهفته براي يك برند آب ميوه فقط هنگامي موءثر ميباشد كه اشخاص تشنه باشند و آب ميوه بخواهند! بدين ترتيب هنگامي كه داوطلبان به محل تست رسيدند به آنان بيسكوئيت كم آب (احتمالاً به عبارتي چيزي مشابه ساقه طلايي خودمان 😊) داده شد تا تشنه شوند.

داوطلبان به دو مجموعه تقسيم شدند براي مجموعه اوليه يك ويدئو سه دقيقه‌اي پخش شد كه واژه و كلمه ليپتون هر 5 ثانيه به بازه 10 ميلي ثانيه مكان نما زده مي شد.

تيم دوم به عبارتي ويديو را سواي اين اشاره گر‌ها مشاهده كردند. بعداز اتمام فيلم آنها قابليت و امكان اين را داشتند كه براي رفع تشنگي، در ميان آب و ليپتون يكي از را گزينش نمايند! تعيين اين اشخاص به‌اين چهره بود:

مجموعه نخستين (كه ليپتون به آنان نشان داده گرديده بود): 54% ليپتون و 47% آب تعيين كردند!
تيم دوم (ويديو فارغ از واژه و كلمه ليپتون): 61% ليپتون و 39% درصد آب را گزينش كردند!
همانگونه كه ميبينيد هيچ اثري مبتني بر تأثير پيام‌هاي نهفته درين تحقيق پيدا نشد.

صحت دارد كه كلي تحقيق و تست انجام شد و تمام فرضيه‌هاي ويكاري را رد كرد اما هيچكدام نتوانستند اين تصور را كه تبليغات نهفته مي تواند بر ذهن مردم اثر بگذارد، رد نمايد.

براي همين همچنان از اين ماجرا دست بردار نبودند! بگذاريد سراغ يك تحقيق ديگر هم برويم تا آنگاه ديگري از اين موضوع انتزاعي را برايمان پر‌نور نمايد.

تست: آب ميوه آلماني يا اين كه فرانسوي؟
در سال 1999 آدريان نورث و همكارانش تحقيقي روي مشتريان يك مغازه انجام دادند تا تأثير موسيقي بر كردار مصرف كننده را باز نگري نمايند!

آنان مي‌خواستند بدانند مدل موسيقي چه تأثيري در گزينش مدل آب ميوه بوسيله اشخاص داراست. درين مغازه دو مدل مشروبات الكلي آلماني و فرانسوي وجود داشت! به اين ترتيب در بعضا روز ها آوا آلماني و برخي روز ها ترانه فرانسوي پخش مي شد!

مشتري‌ها سواي اينكه از چيزي آگاه باشند وارد مغازه ميشدند، در حالي كه موسيقي در حالا پخش بود! زماني به قفسه آبميوه‌ها مي‌رسيدند، بايستي از در ميان دو مدل آبميوه با بها و طعم يكسان يكي از را تعيين مي‌كرند، آلماني يا اين كه فرانسوي!

فكر ميكنيد فيض چه بود؟

در روزهايي كه نوا آلماني پخش گرديده بود، مردم اكثر وقت ها اشخاص تصميم گرفته بودند آب ميوه آلماني بخرند! ولي با پخش نوا فرانسوي اشخاص خريد آب ميوه فرانسوي را ترجيح داده بودند!

پژوهش ها پيام‌هاي مخفيجالب‌خيس اينكه هنگامي بعداز خريد، با مشتريان گفتگو كردند و از آنان پرسيده بودند، آيا موسيقي پس‌قضيه تأثيري در تعيين آنها داشته، صرفا 6 نفر از 44 نفر گفتند كه شايد مؤثر بوده و ساير ابداً از تأثير موسيقي بي‌خبر بودند و حتي توجهي به موزيك نكرده بودند.

همانگونه كه ديديد، سود برخي از پژوهش ها مثبت بود و برخي منفي، به اين ترتيب هيچكس تأثير پيام‌ها و تبليغات پنهان را رد يا اين كه تاييد نمي كرد و همچنان به وسيله بعضي از برندها به كار گيري مي‌شدند!

آيا هنوز از بازاريابي نهفته به كارگيري مي گردد؟
اين ايام ديگر مثل كهن بازاريابي خيلي نهفته و مخوف وجود ندارد كه مثل آن اشاره گر‌هاي چشمك ‌زن به ناخودآگاه شما وارد شوند و تصميم شما‌را عوض نمايند! شايد هم ميگردند، پروردگار داند! 😈 البته بازاريابي نهفته همچنان براي تبليغات و انتقال پيام‌ها استعمال مي‌گردد.

آيا تبليغات گوگل بر بهينه سازي تارنما اثر ميگذارد؟صد رد صد بخوانيد: آيا تبليغات گوگل بر بهينه سازي تارنما اثر مي‌گذارد؟
اذن بدهيد يك توشه ديگر تمجيد بازاريابي مخفيانه را با هم مرور كنيم:

بازاريابي مخفيانه يك طريق بازاريابي ميباشد كه محصولي را به‌طور نامحسوس و غير بي واسطه براي اشخاص تبليغ مي‌نمايند، سواي اينكه آنها متوجه تبليغاتي بودن آن شوند. با اين فعاليت ذهن مخاطب را به سمت مارك خويش و دوست داشتن محصولشان هدايت مي كنند.

بخش اعظمي از مردم بازاريابي مخفي را روشي غيراخلاقي مي دانند و معتقدند كه با اين عمل مردم را فريب مي دهند. البته خيلي از كمپاني‌ها قابليت تبليغات بدون واسطه را ندارند يا اين كه نميخواهند با تبليغات بي واسطه براي مخاطبان آزاردهنده باشند! بعضا‌ها هم معتقدند كه تبليغات غيرمستقيم تاثيرگذاري بيشتري دارااست و با اين فعاليت بي واسطه به قلب انگيزه مي زنند.

البته بياييد ببينيم كمپاني‎‌ها از چه شيوه‌هايي براي انتقال پيام‌هاي نهفته خويش استعمال مي نمايند.

طرز‌هاي گوناگون بازاريابي مخفي
نحوه‌هاي مختلفي براي انتقال پيام‌هاي پنهان بازاريابي موجود است؛ مثل به كارگيري از اشخاص پر اسم و رسم، رسانه‌هاي جعلي، مشاجره‌هاي و سر و صدا‌هاي فيك در مورد يك كالا يا اين كه مارك، جايگذاري پيام‌هاي نهفته در لوگو و پوسترهاي كمپاني، حضور غير بدون واسطه در رسانه و مكان‌هاي پر طرفدار و... كه درپي تك تك آنان را معرفي ميكنيم!

1. به كارگيري از اشخاص داراي اسم و رسم
بازيگران يا اين كه اشخاص مشهوري كه از خرقه‌ها و توليدها يك مارك يگانه استعمال مي كنند، غيرمستقيم در هم اكنون تبليغ يك مارك مي باشند. شايد آن ها در رابطه آن توليدات حرفي نزنند اما محبوبيت آن شخص سبب مي گردد كه ناخودآگاه اشخاص از آنان سر مشق بگيرند و در خاطرشان تثبيت شود.

ولي جور ديدني‌تراين نحوه، استعمال از بازيگران نهفته ميباشد كه سوني اريكسون اولي توشه براي موبايل دوربين‌دار خويش انجام بخشيد. قصۀ گردشگر‌هاي تقلبي سوني را شنيديد؟

سوني اريكسون (ماجراي گردش گر‌هاي قلابي)
در سال 2002 سوني اريكسون اولي شركتي بود كه تلفن ملازمت و همراهي با دوربين ديجيتال وارد بازار كرد! سوني ميخواست راهي پيدا نمايد تا تلفن همراه نو خويش را با مقياس وسيع به جهان معرفي نمايد؛ براي همين يكي‌از شايسته ترين مثال‌هاي بازاريابي نهفته در مورخ را بهره برد!

در تبليغ نهفته سوني 60 هنرپيشه داراي شهرت در 10 شهر پهناور تحت عنوان گردشگر از مردم ميخواستند كه در مقابل مكان‌هاي توريسم نيويورك از آنان عكس بگيرند! بعد از آن به‌جاي دادن دوربين به اشخاص، موبايل دوربين‌دار نو سوني را به آنها مي‌دادند. اشخاص متعجب به دوربين نو نگاه مي‌كردند و بازيگران هم با شوق و اشتياق و ذوق و سليقه از خصوصيت‌هاي موبايل تازه براي رهگذران تعرفي مي‌كرذند و طرز فعاليت با دوربين موبايل را به آن ها يادگرفتن مي‌دادند.

انگيزه اين كمپين اين بود كه مردم درباره ي تجربه بي‌نظير خويش با يك دوربين نو و خلاقانه با همديگر كلام نمايند و يك بازاريابي دهن به دهن براي مال تازه توليد شود. اين كمپين منجر شد كه تلفن همراه تازه به يكي پرفروش‌ترين تلفن همراه‌هاي سال در چند سرزمين تبديل شود.


برچسب: طراحي سايت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۳:۰۰ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

ويژگي هاي طراحي سايت رزرواسيون هتل و هتل داري

طراحي سايت


همگام با توسعه جمعيت و داد و فرياد جامعه ها شهري، تكنولوژِي نيز با سرعت فزاينده اي در اكنون تغيير و تحول و پيشرفت ميباشد. البته عليرغم همگي اين تغييرات، معاش و دنيا در حركتي آهسته و رو به جلو در تكان ميباشد و فرايند انجام كارها به لطف پيشرفتهاي تكنولوژي، بسيار سهل خيس از قبلي انجام مي گيرد. مثال بارز اين پيشرفت در تكنولوژي و به خصوص پيشرفت در تكنولوژي طراحي وب را ميتوانيد در تغيير و تحول سيستم رزرواسيو هتل ها نظاره گر باشيد كه به آساني مراجعه به يك سايت از دورترين نقطه جغرافيايي به مقصد متبوع خويش مي‌توانيد براي خويش هتل رزرو نماييد.

چرا طراحي وب سايت رزرواسيون هتل؟
با اعتنا به آنچه كه در پيشگفتار به آن اشاره كرديم جا داراست به‌اين سوال جواب دهيم كه آيا يك طراحي وب رزرواسيون هتل و سيستم رزرواسيون هتل لازم ميباشد؟ يك سيستم رزرو هتل چه امكاناتي ميتواند داشته باشد؟ آيا تابحال بدين مسئله تاءمل نموده ايد كه چرا يك هتل بسيار غالب ميباشد ولي ديگري نه؟

اين مسئله به مورد ها متعددي بستگي دارااست. درين نوشته‌علمي به بازنگري مهم ترين دست اندركاران تاثيرگذار در‌اين زمينه ميپردازيم.

سيستم رزرواسيون هتل يكي مهم‌ترين مواقعي ميباشد كه يك هتل داراي اعتبار و غالب مسلما آن را داراست و براساس اين سيستم ميباشد كه فعاليت را هم براي خويش و هم مسافرين هتل ريلكس مي نمايد.

طراحي وب سايت رزرواسيون هتل
در شرايطي كه بخواهيم تعريفي از سيستم رزرواسيون هتل بدهيم: ميتوان بيان كرد سيستم رزرواسيون هتل، نيز تحت عنوان يك سيستم رزرو مركزي يك سيستم كامپيوتري ميباشد كه توزيع داده ها از يك هتل، رفت و آمد مكرر، و يا اين كه ديگر تجهيزات از روش سيستم رزرواسيون هتل قابليت پذير ميباشد. اين سيستم ها جا را براي مسافرين به طور آنلاين رزرو مي‌نمايد و لازم وجود ندارد شما حضوري مبادرت به رزرو هتل نمائيد.

سيستم رزرو مركزي يك ابزار خوب چهت نيل به سيستم توزيع جهاني و همينطور سيستم هاي توزيع وب از يك سيستم واحد ميباشد. اين سيستم به مديران هتل ها در رئيس بازاريابي و فروش آنلاين سرويس ها خويش ياري مي‌كند و به آن‌ها اين قابليت را مي‌دهد كه به وسيله شبكه هاي فروش، نرخ خويش را آپ تو ديت نمايند و در وب سايت قرار دهند .

اين شبكه ها در تاكسي هاي مسافرتي متعارف و همينطور ماشين كرايه اي هاي مسافرتي آنلاين جانور هست. اين سيستم همينطور به رزرو شما براي كنسرت هايي كه در لابي هتل و يا اين كه در جاهاي نزديك هتل اجرا مي شود امداد شاياني مي نمايد و شما ميتوانيد با خيال و خاطر ريلكس اين فعاليت را به سيستم رزرواسيون هتل واگذار فرماييد.

درحال حاضر به سراغ ماژول هايي كه در يك CRS رزرواسيون هتل موجود است ميپردازيم :

رزرو
پروفايل
مجموعه ها و بلوك
نرخ و در اختيار گرفتن موجودي
رئيس
گزارش
ارتباط ها توزيع جهاني
رابط PMS
داده ها ذخيره گرديده در يك CRS
نوع هاي گوناگون اتاق
ارايه برنامه هايي خاص دادن نرخ
نرخ اتاق و موقعيت (گارانتي، سرمايه گذاري، ضوابط كنسل سفارشي ، دست‌كم برهه زماني اقامت، حداكثر بازه زماني اقامت و ...)
سرويس ها هر اتاق
داده ها همگاني هتل (نشاني، شماره تلفن، شماره نمابر)
محتواي وب سايت (تعريف، تجهيزات رفاهي، تصاوير، فيلم ها، جاذبه هاي محلي ...) در CRS
داده ها رزرو
داده ها جغرافيايي
شهرستان هاي نزديك تجهيزات مرتبط با حمل و نقل


كلام آخري

ساخت وب سايت رزرواسيون هتل براي هر هتل قابل قبولي و جزو ضروريات مي‌باشد. ولي به علت وجود سايتهاي فراوان با تجهيزات تكراري و شبيه، در ساخت سايت رزرواسيون هتل مي بايست مواقعي كه سبب به سهولت در انجام فعاليت و راحتي استفاده كننده و صرفه جويي در حين مي‌گردد بسيار ظريف گزينه اعتنا قرار گيرد.

امروزه هتل ها براي تثبيت رزرو از دو طرز به كارگيري مي‌نمايند. نحوه "آفلاين"، وب سايت بصورت مستقلانه عمليات رزرو نوبت را انجام مي‌دهد. بطوري كه استفاده كننده بعد از تثبيت اتاق پولي را واريز مي نمايد. و شما روند رزرو را بصورت دستي و غيروابسته بانجام مي رسانيد. در طرز "آنلاين" وب سايت به سامانه رزرواسيون هتل وصل مي شود و همگي فرايند ها بصورت آنلاين و در لحظه رخ مي گيرد.
كمپاني ساخت سايت رايا پارس همپا شما خواهد بود تا با استعمال از تجربيات خويش و نيروهاي كارشناس، شمارا در ساخت وب سايت رزرواسيون هتل، امداد كند.

و در انتها براي داشتن چنين سيستمي نخست مي بايست سايتي براي هتل با ظاهري شكيل پباده سازي شود و آن گاه اين تجهيزات به سهولت قابل اضافه كردن به تارنما ميباشد.


برچسب: طراحي سايت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۲۰:۴۰ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

تفاوت زبان هاي برنامه نويسي با زبان هاي اسكريپت نويسي


طراحي سايت

 

دانستن تفاوت زبان هاي برنامه نويسي با زبان هاي اسكريپت نويسي منجر مي گردد برنامه نويسي عادي تر شود. لهجه هاي اسكريپت داراي انعطاف بيشتري مي باشد.

چنانچه در خصوص زبان هاي اسكريپ نويسي يك سرچ كنيد مشخص ميگردد كه بيش تر تعاريف به صورت انگليسي عنوان شده و شايد براي افرادي كه آشنايي خاصي با اين زبان ها ندارند يه خرده طاقت فرسا بنظر برسد. امروز قصد داريم تفاوت زبان هاي برنامه نويسي با زبان هاي script را به شيوه اي بسيار عادي و در قالب مثال هاي گوناگون عنوان نماييم و مزايا و معايب هر كدام را باز نگري كنيم.

 

مثال عادي اي از تفاوت لهجه هاي برنامه نويسي با زبان هاي script

 

فرض كنيد با لهجه c يك برنامه معمولي براي مثال ماشين حساب نوشته ايد كه قرار است فقط دو عدد را به عنوان ورودي بگيرد و و چهار عمل اصلي توده، تفريق، ضرب و تقسيم را انجام دهد. در نهايت نيز فايده بر روي مانيتور نمايش داده شود. اكنون فرض كنيد اين ماشين حساب به شركتي فروخته شود و آن شركت بخواهد يك سري عمليات مهندسي بر روي آن انجام دهد مثلا مساحت يك دايره حساب شود. در‌اين شرايط نياز به وارد نمودن عددها به صورت دستي بوده و براي هر مورد از محاسبات به صورت جدا بايستي عمل نمود. درحال حاضر فرض كنيد شركت از شما مي خواهد يك كاربرد ديگر به‌اين ماشين حساب اضافه نماييد!

 

درست حدس زديد در واقع در اين حالت شما مي بايست براي هر تغيير و تحول از نخست ابتدا به كدنويسي از صفر فرمائيد. تا به اينجاي فعاليت تكان فقط در قالب برنامه نويسي بوده مي باشد. چاره چه مي باشد؟ بخش سپس تفاوت زبان هاي برنامه نويسي با زبان هاي اسكريپ نويسي را در قالب يك چاره براي نقص‌ قبل عنوان ميكند.


برچسب: طراحي سايت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۴۳:۰۸ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

39 نكته براي بالا بردن نرخ تبديل سايت


39 نكته براي بالا بردن نرخ تبديل تارنما را در‌اين مقاله ابلاغ ميكنيم تا با رعايت و دقت به آنها نرخ تبديل كاربر در سايتتان را بالا ببريد و به نتيجه بيشتري برسيد . فراهم نمودن ترافيك و بازديد بالا بسيار خوب و مهم مي باشد البته در شراي نتوانيد كاربراني كه به سايتتان وارد ميگردند را به مشتري تبديل نمائيد، هيچ سودي از آن به دست نخواهيد آورد .

طراحي سايت

فيلدهاي اضافي را از ميان ببريد! در هر صفحه به ويژه در فرم ها و در هنگام اخذ داده ها از قرار دادن موردها مازاد و غير اضطراري پرهيز كنيد .
يوزرها اتلاف وقت را دوست ندارند! در هنگام خريد به كاربرانتان تضمين و گارانتي بدهيد . اين سبب ساخت حس امنيت براي كاربرانتان مي‌شود و استدلال محركي ميشود كه آن‌ها از شما خريد نمايند و به مشتري تبديل شوند .
دكمه ها و Call To Action ها را جالب نماييد! در‌اين دكمه ها از كلمه ها و كلمه ها جذاب به كارگيري نماييد .
مانند: همين درحال حاضر بخريد و … با
ارائه ي گواهي نامه ها و داده ها تاييد كننده، اعتماد مشتريان را جلب فرمائيد تا براي خريد از شما شك و ترديد نداشته باشند! مشخصات و مزاياي متاع را ذكر نماييد . مشتريان به صورت مشخص به‌دنبال محصولاتي كه به آن نياز دارا هستند مي فرآيند و اينجاست كه شما با ابلاغ مزاياي آن متاع منجر ميشويد كه استفاده كننده تمايل بيشتري براي خريد آن پيدا كند .
عنوان برگه در جذب و حفظ كاربر فراوان تاثيرگذار ميباشد! عناوين مناسب و جالب و تحريك كننده را مورد استفاده قرار دهيد .
موادتشكيل دهنده تبديل و حائز اهميت در اقدام يوزرها را در دسترس آنها قرار دهيد تا به راحتي بتوانند اقدامي كه مي‌خواهند را انجام دهند .
فيلم هاي تبليغاتي مي‌توانند به مشتريان و يوزرها اثبات نمايند كه يك شخصيت حقيقي پشت محصول و يا فرآورده وجود داراست و اعتماد و تاثيري كه به وجود مياورد زياد طولاني تر از تصاوير مي‌باشد . از فيلم ها در صفحه هاي فرود و در جاي مطلوب به كار گيري نمائيد .
براي تبليغات و سيستم ها پرداخت به ازاي كليك، صفحه ها فرود منحصر پباده سازي نمائيد . طرز ي ورود و تامل خيالي يوزرها در آن لحظه گوناگون است پس در شراي صفحه ها فرود مختلف كه متناسب با وضعيت و حالت هركدام باشد داشته باشيم سود ي بهتري خواهيم گرفت .
اكران تعداد مشتركين و دنبال كنندگان شبكه‌هاي‌مردمي ميتواند تاثير ديوانه مثبتي بر يوزرها بگذارد و سطح اعتماد و شوق آنان به وب سايت و برند شما‌را افزايش دهد .
در بخشها متفاوت صفحه هاي Call To Action هاي مناسب قرار دهيد تا كاربران در ذهن داشته باشند كه به كدام سمت ميخواهند حركت نمايند .
توليدات مرتبط را به يوزرها معرفي نماييد! معرفي توليدات داراي ارتباط و شبيه در ورقه ي هر كالا ميتواند نرخ تبديل و همچنين حجم فروش شما‌را بالا پيروز شود .
تعداد سفارش ها و موجودي هر متاع را به كاربر نشان دهيد تا با دقت به اندازه خريد بوسيله ساير يوزرها، شوق واشتياق بيشتري نسبت به خريد آن محصول پيدا كند .
نوشته ها و توضيحات را كيفيت بالا قرار دهيد . منحصربه‌فرد بودن، جذاب بودن و فارغ از ابهام بودن، ويژگي هايي مي‌باشند كه نوشته هاي مرتبط با توليدات شما بايد داشته باشند .


برچسب: طراحي سايت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۰:۳۱ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

زبان هاي برنامه نويسي سمت سرور


لهجه هاي برنامه نويس سمت سرور بر روي سرور اجرا مي شوند و بعد از انجام فرايندهاي لازم به طور HTML و CSS و همينطور جاوا اسكريپت به مرورگر استفاده كننده ارسال ميگردد. لهجه هاي برنامه نويسي سمت سرور قابليت و امكان اتصال به ديتابيس هاي متفاوت جهت تثبيت داده ها و همينطور به چنگ آوردن داده ها را مي‌دهند. PHP ، ASP.NET ، JAVA and JSP از اين دست گويش هاي برنامه نويسي مي‌باشند. گويش هاي برنامه نويسي سمت سرور در واقعيت بخش اداره كننده عمل هاي روي سايت هستند كه داده ها و درخواست هاي استفاده كننده را از روش فرم ها و بقيه شيوه ها ميگيرند و بر روي آن فرآيندهايي انجام مي‌دهند و آن گاه به مرورگر استفاده كننده ارسال مي‌كنند.

ديتابيس هاي ذيل اينترنت
ديتابيس ها مسئول مراقبت داده ها براي به كار گيري در لهجه هاي سمت سرور هستند كه ديتابيس هاي مختلفي نظير MYSQL ، MSSQL و همينطور ORACLE و بقيه مورد ها وجود دارا هستند. لهجه هاي سمت سرور با همه ديتابيس ها قابليت و امكان اتصال دارا‌هستند ولي براي هر گويش برنامه نويسي شايسته ترين ديتابيس موجود است. مثلا ديتابيس مطلوب براي لهجه برنامه نويس PHP ديتابيس MYSQL مي‌باشد.

قالب سايت
هر اينترنت سايتي يك قالب اصلي سايت دارااست كه بقيه صفحه هاي وبسايت مبني بر قالب نخستين پياده درج مقاله مي‌شوند. براي تهيه و تنظيم قالب سايت سه خط مش موجود هست كه در بخش تحت به آن مستقل ميپردازيم:

پباده سازي قالب وبسايت طراحي سايت
مي اقتدار قالب سايت را از اساس بوسيله طراح و گرافيست سايت پياده سازي نمود كه در‌اين طرز قبلي از پياده سازي تارنما گرد‌همايي اي با صاحب كار برگزار مي‌گردد و صاحب كار درخواست هاي خويش درخصوص قالب تارنما نظير رنگ بندي و مكان قرار گيري مورد ها به طراح تارنما مي‌دهد و بعد از آن طراح مبادرت به ايجاد قالب مي كند كه در مرحله بعدي توصيه دهنده در چهره نياز دستكاري هاي خويش را بر روي طرح اعلام مينماييد و اين فرايند تا‌وقتي‌كه طرح تاييد گردد پيش مي رود. اين طريق معمولا بسيار وقت گير هست و هزينه انجام آن نسبت به نحوه هاي ديگر بالا خيس هست.

استعمال از قالب هاي مهيا
به كار گيري از قالب هاي فراهم مجاني يكي از ديگر از طريق هاي تنظيم قالب تارنما هست كه درين شيوه با كاوش در وب قالب مجاني متبوع يافت گرديده و مي اقتدار آن را در وب سايت بهره مند شد كه اما اين طريق به هيچ عنوان پيشنهاد نمي‌گردد چون ممكن ميباشد به اعتبار كسب و عمل كمپاني لطمه وارد آورد.

براي داده ها بيش تر مي‌توانيد نوشته ي علمي قالب هاي بدون پول سايت را مطالعه نمائيد

خريد قالب سايت
وبسايت هاي بخش اعظمي مانند Templatemonster و Themeforest وجود دارا‌هستند كه دكان قالب وبسايت دارا‌هستند و ميتوانيد قالب متبوع خويش را از دربين قالب هاي گزينه گزينش و خريداري فرمائيد. داركوب يك نمايندگي از اين موسسه ها دارااست و مي‌توانيد ليست قالب هاي داركوب را در دكان قالب داركوب مشاهده فرماييد. اين شيوه تحت عنوان سريعترين و كيفيت بالا ترين طرز ممكن مي‌باشد و داركوب اين طرز را سفارش ميكند.

براي توضيحات طولاني تر ميتوانيد نوشته‌علمي خريد قالب تارنما را مطالعه نمائيد.


برچسب: طراحي سايت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۵۰:۱۷ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)